Oplossingenlab 12
Er is weer veel aan bod gekomen. We nemen je even mee. In het kort vertellen de sprekers wat ze veel uitgebreider hebben gepresenteerd.
Eerst de opening:
Eerste spreker
In gesprek met een ervaringsdeskundige? Wat is de vraag van de ouder of het kind ? Wat waren successen? en daarmee inspiratie om het nog beter te doen.
De tweede sprekers:
Het speelveld in overzicht Het speelveld in overzicht. Vertegenwoordigers van de ministeries van OCW en VWS geven toelichting over stand van zaken op basis van de bespreking van het eindrapport Naar collectieve financiering van Zorg in Onderwijstijd – Eindrapportage, DSP & Oberon, 2022 in de kamer op 31 mei.
De praktijk De Mytylschool in Haren heeft samen met de school en met behulp van de onderwijsarrangeur en een vertegenwoordiging van gemeenten (vanuit de provinciale transformatieagenda) in beeld gebracht op welke wijze de jeugdhulp gecollectiveerd kon worden.
Wat heeft dat opgeleverd en hoe ziet de werkelijkheid er nu uit? Wat heeft het betekent voor het kind, de school, de zorgaanbieder en de financiers (gemeente en zorgkantoor) en wat nog niet. Op al deze vragen gaan zij tijdens een presentatie.
Simulatie; de klantreis van het kind in het onderwijs-jeugdhulp veld – Hoe werkt dat nou een reis van het kind door het onderwijs en jeugdhulpveld? – Wat betekent het voor het kind en de ouders – Wat levert het op voor professionals, de organisaties maar ook voor de financiers/ bestuurders en is er sprake van een rolverdeling?